Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

kjærlighet og stor aldersforskjell [Options]
måka
Postet: Saturday, August 15, 2009 1:02:29 PM
Grad: Ny
Grupper: Medlemmer

Innmeldt: 8/15/2009
Meldinger: 1
[Points]: 3
Plassering: oslo
Jeg er en jente på 28 år som truffet en mann som er 50 år. Vi er begge opptatt på hver vår kant. Det hele begynt veldig uskyldig, vi hadde masse å snakke om og mange felles interesser. Jo mer tid vi var sammen, desto større ble også følelsene for hverandre. Vi sitter nå begge å vurderer hva vi skal gjøre, skal vi bryte ut av det trygge vi har for å kunne få være sammen? Hvis jeg ikke gir dette en sjanse, er jeg redd for å angre meg seinere. Jeg har det virkelig så bra sammen med han, men hvordan er det å leve med noen som er såpass mye eldre? Er det noen som har erfaring med dette?
Nysingel
Postet: Saturday, August 15, 2009 7:54:32 PM
Grad: Ny

Innmeldt: 8/12/2009
Meldinger: 5
[Points]: 15
Plassering: Bergen
Hei Måka
Vet ikke om jeg kan bidra. Jeg har nettopp opplevd et brudd etter mange års forhold. Men før det forholdet var jeg en stund med en jente som var 17 år yngre enn meg. Jeg er 43 år nå. Det kommer kan jo være forskjell fra person til person, men vi opplevde vel ikke at alder var noe problem. Kjærligheten kjenner ingen grenser sies det.
Jo da, det var jo noen som kommeterte alderen vår. Men i tanker var hun voksen jeg ung tror jeg. Jeg ser ikke det store problemet så lenge følelsene er der.
Spesielt ikke om dere har felles interesser. Tror ikke det hjalp. Hadde jeg vært litt mer i humør skulle jeg forsøkt å utdype.

God helg,, klem
sirkeline
Postet: Sunday, August 23, 2009 1:43:14 PM
Grad: Meget aktiv

Innmeldt: 9/4/2007
Meldinger: 97
[Points]: 135
Plassering: Østlandet
Å være i et forhold med såpass stor aldersforskjell kan gå bra, men det kan også gå helt galt. Viktig å tenke gjennom om man ønsker det samme med livet sitt, om man har noe felles - både interesser og verdier. Han er 50, ønsker han f.eks å få barn, eller er han ferdig med det? Ønsker du deg barn en gang i framtiden?
Du er i etableringsfasen av livet ditt, han er sannsynligvis veletablert for lengst. Har dere noen felles interesser, uten om hverandre? Har dere glede av å være sammen med hverandres venner? Hva med det seksuelle? Bare noen viktige punkter å tenke gjennom.

Og du bør tenke litt framover. Om 10 år er han 60, og begynner å bli en eldre mann, med alt det fører med seg. Du er fremdeles bare 38, og ganske så ung enda.
Om 15-20 år kan du risikere å være pleier for mannen din, mens du fortsatt er ganske ung og sprek. Ikke noe av dette trenger å bli slik, men det kan det bli.

Ingen kan fortelle deg hvordan du skal leve livet ditt, du må selv ta dine valg. Men det er lurt at det er godt gjennomtenkte valg.
Brukere av dette temaet
Guest

Gå til forum
Du kan ikke poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan ikke svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.6 (NET v2.0) - 11/14/2007
Copyright © 2003-2006 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Denne siden ble generert på 0.084 sekunder.