Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

Hjelp! Hva skal jeg gjøre? [Options]
Lighterfluid
Postet: Wednesday, June 16, 2010 3:43:31 AM
Grad: Ny
Grupper: Medlemmer

Innmeldt: 6/16/2010
Meldinger: 2
[Points]: 6
Hei
Jeg er en gutt på 18 år som sliter sterkt med kjærligheten. Jeg har aldri hatt noe seriøse forhold og har altid vært "taperen" når det kom til jenter. Veinninner har jeg alltid hatt drøssevis av, men har aldri kommet meg videre. Jeg har bestandig respektert jenter og har aldri ville utnytte noen i beruset tilstand, og har derfor aldri "endt opp i noen andres seng" ved fest, ettersom jeg får dårlig samvittighet nærmest bare ved å tenke på å ha beruset sex. Jeg er fortsatt jomfru og sliter en del med selvtilliten.

For rundt 2 måneder siden skjedde det noe. En god venninne jeg lenge har vært svært forelsket i viste interesse for meg. Jeg klarte aldri manne meg helt opp, før hun plutselig så smått begynte å forelske seg i en annen. Jeg mannet meg opp og klarte etterhvert å fange hennes oppmerksomhet igjen. En filmkveld var alt som skulle til for å oppnå vårt første kyss. Det var ett av de desidert skjønneste øyeblikkene i mitt liv. Alle følelsene av å være "taperen" svevde avsted, jeg kunne ikke lavære smile i ettertid. jeg ble helt forandret og selvtilliten steg enormt

Kort tid etter ble vi offisielt sammen, men det har ikke vært spesielt enkelt. Hun er opptatt nær sagt hele tiden, jeg gjør alt va jeg kan for å holde oppmerksomheten hennes. Vi sklir smått ifra hverandre. Hun inviterer meg aldri med på filmkvelden hun blir invitert på og ilgnende, men venninnene hennes gjør det, da det virker som om de "heier" på meg. Jeg klarer liksom ikke helt å få ting til å fungere. Humøre hennes svinger ofte og jeg er litt redd for hva jeg kan si til henne. Di få gangene jeg har prøvd ta opp noe mer eller mindre seriøst har situasjonen blidd ille og alt jeg har gjort har blitt feil. Dette har gjort slik at jeg ikke lenger tørr si noe. Jeg legger merke til alleslags småting og tilpasser alt hva jeg sier/spøker om slik at det ikke skal være noe hun blir sur av. Noen ganger er hun helst fantastisk, mens andre er det som om jeg ikke eksisterer. Jeg gjør alt, jeg er en tøffel og sier ikke nei uansett hva det er hun ber om. Jeg gjør hva som helst. Likevell får jeg dwet bare ikke til, jeg aner ikke hva det er hun ser etter. Hun sier hele tiden at hun er opptatt, uansett hva jeg inviterer til. alt fra spaserturer til middager, opptatt, opptatt, opptatt, og det viser seg ofte at hun bare er ute med noen venner istedet. Siden jeg ble sammen med henne har jeg sluttet totalt å drikke på fest. Hun er avholds, så det ble jeg og.

Jeg prøver så hardt jeg kan. Mange sier jeg bare skal gi opp, mens andre oppmuntrer og bare sier hun er en hard nøtt å knekke. Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Jeg kan liksom ikke gi opp. Jeg er så dønn forelsket. Jeg får tårer i øynene om hun så smått overser meg en kveld vi egentli skal ha det hyggelig med venner. Jeg er så forelsket, men det virer som om hun bare liker meg.. avogtil...

Hun skal snart flytte, og da må jeg ty til 6-7 timers buss om jeg skal klare holde det gående. Tiden går fort og det er ikke mange ukene igjen. Hvis jeg ikke får det til å gå noe bedre enn nå, må jeg si meg tapt...(noe jeg virkelig ikke vil. Jeg blir å ende opp som ett emosjonelt vrak om det blir brudd).

Jeg aner ikke hva det er hun egentlig vil. Så snille dere, jeg trenger råd. Hvordan kan jeg fange hennes oppmerksomhet? Få henne til å smile og le? Hvordan kan jeg få henne til å prioritere meg i det hele tatt...

Takk
anja
Postet: Wednesday, June 16, 2010 9:49:28 PM
Grad: Aktiv

Innmeldt: 8/21/2008
Meldinger: 30
[Points]: 105
Plassering: Oslo
Hei!Smile

Det høres ikke ut som du har det noe godt, og jeg føler med deg i denne situasjonen.

Du sier at du sliter litt med selvtilliten, og at du prøver alt du kan å tilpasse deg det du tror er din kjærestes ønsker og behov, men at det ikke har den effekten du ønsker deg. Jeg syns det høres ut som du utsletter deg selv i et forsøk på å få hennes oppmerksomhet. Det er ikke bra, men veldig vanlig hos mennesker i alle aldre som sliter litt med selvbildet og ikke tror at de er bra nok. Da ender det med at de blir fryktelig trengende og prøver alt for hardt. Det kan skremme bort hvem som helst, og det er nok det som skjer i ditt forhold.

Du sier at du er redd for å si feil ting til henne, at du har blitt en tøffel som tilpasser alt du gjør og alt du sier men at du ikke aner hva hun ser etter. Hun avviser deg og ignorerer deg, men likevel utsletter deg gladelig deg selv for å bli det hun vil ha, men som du altså ikke engang vet hva er. Det er skikkelig håpløst prosjekt. Hun behandler deg dårlig, det er så, men det som er skikkelig ille er jo hvor dårlig du behandler deg selv!! Jo mer hun avviser og tråkker på deg, jo mer vil du ha henne, antagelig.

Jeg har selv vært der du er, og gjetter at du går rundt og forteller deg selv hvor verdiløs og uinteressant du er, og at hverken du eller livet ditt har noen betydning uten henne. Hva er det for slags ting å si til seg selv? Det finnes ikke et eneste menneske som er så lite verdt. Jeg kan dessuten se av brevet ditt at du er en klok, reflektert og snill gutt, du skriver og forklarer veldig godt og klarer å være helt ærlig og klar om et vanskelig tema. Det er flott, og ikke selvsagt i din alder, eller i noen annen alder for den saks skyld.

Av innlegget ditt kan jeg lese at det du først og fremst trenger ikke er at denne dama skal bli mer glad i deg, men at DU blir mer glad i DEG SELV! Da vil andres anerkjennelse bli mindre viktig for deg, og det vil bli naturlig for deg å ikke la andre behandle deg dårlig. For å kunne bli mer glad i deg selv, må du først finne ut HVEM DU ER. Det er stort prosjekt. Med andre ord syns jeg altså at du rett og slett skal bytte hovedprosjekt fra henne til DEG SELV.

Det er ditt ansvar å bli kjent med og være glad i deg selv, å ta vare på deg selv og ikke la andre behandle deg dårlig, eventuelt feie dem ut av livet ditt om nødvendig. Les gjerne min tråd i kjærlighetssorg-forumet: "Brudd pga. respektløs behandling - trenger støtte!" Der står det mye klokt om å bygge opp sin egen selvfølelse. Det finnes også mange gode bøker om emnet.

Som du sikkert skjønner er jeg ikke spesielt opptatt av hvordan du skal få hennes oppmerksomhet. Jeg er mer opptatt av hvordan du skal få din egen.

Lykke til!

Stor klem fra AnjaSmile
Lighterfluid
Postet: Friday, June 18, 2010 3:16:39 AM
Grad: Ny

Innmeldt: 6/16/2010
Meldinger: 2
[Points]: 6
Takker så meget for ditt svar.
Jeg skjønner godt at du vil at jeg heller skal fokusere på meg selv, men dette er noe jeg ikke helt klarer å gjøre uten henne... på en måte...

Mange sier at jeg skal gi opp, mens andre oppmuntrer. Flere ganger tenker jeg lenge over hva jeg skal gjøre, men di få gangene vi står i hverandres armer og ser hverandre i øynene VET jeg at jeg er nøyaktig der jeg VIL være. Å dette gjør at jeg ikke kan gi slipp på henne, uansett hva...
anja
Postet: Friday, June 18, 2010 6:39:00 PM
Grad: Aktiv

Innmeldt: 8/21/2008
Meldinger: 30
[Points]: 105
Plassering: Oslo
Bare hyggelig!Smile

I så fall er jeg enig med de som sier at du bør dumpe henne, men samtidig har det ingen hensikt å gjøre det før du kjenner at du er klar for det selv.

I mellomtiden er det viktig at du tenker grundig over om det hun tilbyr i forholdet pr. idag egentlig er bra nok for deg. Husk at du ikke har fortjent å bli behandlet dårlig, og at ikke noe menneske er verdt at du utsletter deg selv.

AnjaSmile
dame18
Postet: Tuesday, August 10, 2010 10:47:23 AM
Grad: Meget aktiv

Innmeldt: 5/7/2008
Meldinger: 67
[Points]: 137
Plassering: bergen
Du må holde avstand til henne! Spill litt kostbar, men ikke overdriv! ikke vær for tett innpå henne, ikke mas på henne! Gjør dine ting med kompisene dine! lev livet!

Da lover jeg deg at hun blir nygerrig! Vær den opptatte! La HUN invitere deg!
Ikke send meldinger til henne, la hun gjøre det selv!

JEG HAR PRØVD SELV, OG DET FUNKER! SMØR DEG SELV MED TOLMODIGHETRazz

Skriv hvordan det går videre med dere! Jeg vil gjerne lese mer om dere Smile lykke til min venn

Brukere av dette temaet
Guest

Gå til forum
Du kan ikke poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan ikke svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.6 (NET v2.0) - 11/14/2007
Copyright © 2003-2006 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Denne siden ble generert på 0.122 sekunder.