Det er bare til å si ting rett ut til henne. Du sier at du elsker henne og masse fint til henne, kansje hun ikke kalrer å skjønne det. Noen mennesker kan ikke forstå hvorfor de er elsket.
Si noe lignende dette: Begynn med: Vennen min?... jeg trenger å snakke litt med deg.
Jeg syns du oppfører deg litt merkelig. Du virker veldig usikker på meg, ser igjennom mobilen og masse greier.
Det virker som du ikke stoler på meg, og det sårer. Hvorfor er du sånn? hvorfor blir du så usikker?.. Hva kan jeg gjøre?
Jeg prøver så godt jeg kan å vise at jeg er glad i deg, men føler det ikke er godt nokk..
HVA? HVORFOR? HVORDAN?
Snakk sammen om dette.. si at du ikke kan slappe av når hun oppfører seg sånn, og vis at du bryr deg og vil lytte og forstå henne.
Kansje hun trenger hjelp? At hun er sykelig skjalu, eller har veldig dårlig selvtilitt. Sånne ting kan hun få hjelp til.
Men kan hende det bare hjelper å snakke med henne om dette. FORSØK!
PS: hun er veldig heldig som har en så snill og grei gutt som deg. Jeg får aldri sånne fine meldinger, og får ikke ofte høre komplimanger av min samboer. Så hun er heldig som har en gutt som virkelig vil vise sine føleser.
Håper dette orner seg, og ønsker dere lykke til!