Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

Skal skal ikkje? Råd takk?:) [Options]
hvorformeg
Postet: Tuesday, May 11, 2010 10:20:43 AM
Grad: Ny
Grupper: Medlemmer

Innmeldt: 5/11/2010
Meldinger: 1
[Points]: 3
Plassering: norge
Har grublet over dette i en liten periode nå, men er så vanvittig usikker!

Det hele handler om meg og kjæresten min! Vi skal gifte oss i sommer, men begynner virkelig å bli usikker nå!

Vi kjøpte huset til foreldrene hennes, og dem bygget seg nytt ganske nærme (Ser hverandre). Og dem blander seg sinnsykt mye oppi alt vi gjør på! I høst fikk jeg beskjed jeg måtte klippe plenen MIN… For noen uker siden fikk eg beskjed om å RYDDE I TUNET MITT!! Ja… mye mye mer! Dem blander seg inn, og tror ikke helt de ser at det er VI som bor der, og VI som eier der enda…

Men i helga toppet i grunn det hele seg. Var på byn med dama, og noen venner, samt broren hennes (min framtide svoger) Men plutslig utav ingen plass klikket det for broren hennes, og han skjelte meg ut, skulle banke meg, drepe meg! Nei ble helt vilt! Kunne berre glømme at jeg eigde noe i huset der, og var faen ikke god nok for søstera osv osv! Greit vi var fulle, men ikke SÅ fulle.

Viss dere leser litt mellom linjene så ligger i grunn ikkje problemet så mye mellom oss to, men familien hennes! Føler meg utrulig utilpass, og mindre verdig enn familien hennes… Føler meg igrunn bare i veien…

De siste dagene nå, har jeg seriøst begynt å vurdere å flytte ut, men føler det er ganske styggt gjort ovenfor henne. Med tanke på at bryllupet står om 2 mnd, alle bryllupsinvitasjonene er levert, ja… sitter jo godt i det! Hun har lyst å snakke med foreldrene sine om dette, men føler i grunn bare ting blir verre da…

Viss dere skal komme med noen spydige svar, ikke gidd! Vær saklig, og svar fra hjerterota…
marihøne
Postet: Friday, May 21, 2010 10:41:10 AM

Innmeldt: 5/21/2010
Meldinger: 1
[Points]: 3
Plassering: stavanger
Jeg våger å komme med et svar til deg, selv om jeg er kvinne. Først må jeg si at det høres ut som en utrolig vanskelig situasjon for deg. Jeg vet jo ikke begge sider, men vil gi deg et svar ut fra det du skriver. Som jeg forstår av innlegget ditt handler dette ikke om forholdet ditt til til din fremtidige kone, men om hennes familie. Dette er både bra og trist. Bra fordi det er henne du vil ha, men trist fordi det nå ser ut som om forholdet kan ryke på grunn av familien hennes. Hun stakkers ser ut som om hun har havnet midt i mellom. Mine råd til deg og dere er følgende:
* Bli enige om at dette er en felles utfordring ( Verken bare hennes/ eller bare din ). På den måten får dere en allianse, og ikke fiender.
* Prøv å sette seg inn i hvordan dette oppleves for din partner ( Hun må trolig ha det veldig vanskelig ), og gi henne bekreftelse på at du
forstår at dette er vanskelig for henne. ( Da er sjansen stor for at hun blir sterkere/ tryggere, og ikke føler seg alene ).
* Finn ut sammen/ snakk sammen om hvordan dere ønsker å ha det ( ideelt ) i forhold til hennes familie, og still spørsmål om det ut fra dagens
situasjon og rammer er mulig ( Ditt forhold til hennes familie/ deres bosted i nærhet av hennes familie ).
* Hva kan dere gjøre for å prøve å oppå det ideelle forholdet ( med ideelle mener jeg levelig for deg/ dere - og ikke det perfekte ). Stillord:
- Er det lurt å bo så nærme familien hennes i forhold til slitasje.
- Er det mulig å snakke med familien hennes om hvordan dere har det- og hvordan denne situajonen påvirker dere?
* Sett grenser. Med dette mener jeg at det er viktig at dere allerede nå ( før bryllypet ) snakker om hvilke grenser for innblanding dere skal,
og ikke minst blir enige om hva dere skal gjøre dersom overskridelser skjer. Dette blir viktig også senere dersom dere velger å få barn. Under
dette punktet er det viktig at dere utad fremstår som en felles front. På denne måten er det lettere for deg å si i fra, med konen din i
ryggen, og ikke minst for henne, fordi hun ikke trenger å stå alene foran familien sin- men kan si at dette er ikke greit for OSS!
* Snakk med broren ang. fyllesnakket - spør rett ut: Hva handlet dette om? Kanskje mener han at du ikke er god nok, og det er jo ikke kjekt,
er det ikke intressant å vite hvorfor? ( Husk du trenger ikke være enig ).
* Ikke gjør noen store avgjørelser nå som du er inni følelsen. Kanskje klarer du ikke å gjennomfør et stort bryllup slik som situasjonen er nå -
men det betyr jo ikke at det ikke blir dere.
* Ha fokus på å bygge deg selv opp - hva sier din familie/ gode venner om deg/ kjæresten din om deg. Det er utrolig vanskelig å¨skulle heve seg
over det du har opplevd- men lytt til de som kjenner deg. Dette kan hjelpe deg til å stå oppreist.

Håper dere klarer det. Ta godt vare på hverandre nå som det stormer. Velger du henne vil sannsynlig hennes familie bli en livslang utfordring, men det kan også lett gå bra med tungen rett i munnen. Gode råd kan dere også få på familievernkontor ( om hvordan dere kan bli sterke mot å stå i mot ytre press ) Rådene mine er under kategorien: Take it og leve itSmile Lykke til!

Hilsen en som nok vet litt om hvordan det er å være kjæresten din nå!
miapettersen
Postet: Thursday, July 22, 2010 3:00:03 AM

Innmeldt: 7/22/2010
Meldinger: 8
[Points]: 24
HOld ut i til dere gifter dere, og flytt til en annen by.
ut av syne, ut av sinn. Kanskje foreldrene angrer og kommer krypene på knær.
Brukere av dette temaet
Guest

Gå til forum
Du kan ikke poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan ikke svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.6 (NET v2.0) - 11/14/2007
Copyright © 2003-2006 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Denne siden ble generert på 0.086 sekunder.