Grad: Aktiv Grupper: Medlemmer
Innmeldt: 11/2/2008 Meldinger: 34 [Points]: 108
|
Nå er det en liten stund siden jeg gjorde det slutt med xen men han har begynt å ringe på døren min hver eneste kveld, ganske lenge om gangen, slitsomt. Hadde dere ringt Politiet? Eller spurt utleiern min om han vil koble ut ringeklokken? tenker at innen politiet har kommet er han borte...
|
Grad: Ny Grupper: Medlemmer
Innmeldt: 11/9/2008 Meldinger: 4 [Points]: 12
|
Hei.
Jeg vet ikke hvordan forholdet til denne mannen var da dere var sammen, kommer han til å gjøre deg noe? Skjønner at det er veldig plagsomt at han til stadighet oppsøker deg. Har eksen din har oppført seg truende? Hvis dette er tilfellet, har jeg kommet til å ringt politiet. Det er mulig det er lurt å gjøre det uansett, siden forfølgelse ulovlig.
Du skriver at det er en liten stund siden du gjorde det slutt med eksen din, og siden han fremdeles oppsøker deg, er det grunn til bekymring. Det er mulig å skaffe seg voldsalarm, hvis han har opptrådd truende, eller har en aggressiv atferd. Men uansett så er det lurt at politiet iallefall vet om at han fremdeles er aktiv, og at du finner situasjonen svært plagsom. Jeg har selv store problemer med at min voldelige eks samboer er fremdeles veldig aktiv, og man føler seg maktesløs egentlig, politiet kan ikke gjøre noe, jeg kan ikke gjøre noe, og han...han får lov til å fortsette som før. Jeg har egentlig liten tiltro til politiet og rettsystemet etter alt det jeg har vært igjennom...
Håper at din eks snart slutter, men gjør politiet oppmerksom på hans slitsomme atferd, det skader iallefall ikke.
|
Innmeldt: 11/2/2008 Meldinger: 34 [Points]: 108
|
Han er ikke voldelig eller truende.
|
Innmeldt: 6/29/2009 Meldinger: 14 [Points]: 42
|
Hva med å ta i bruk noe av det viktigste vi er utstyrt med; kommunikasjon...! Ta deg tid til å prate med ham, få ham til å forstå at du skjønner hans følelser og fortell ham så hvorfor det som nå står på ikke kan fortsette. Hvorfor kontakter han deg stadig vekk? Har du sendt ham signaler som er tvetydige eller har du vært klokkeklar på at forholdet er over? Vi menn er veldig enkle men vi kan ved enkelte anledninger ha et altfor analyserende og komplisert tankesett rundt jenter og kommunikasjon, derfor bør man snakke enkelt og veldig direkte i enkelte sammenhenger. Du bør ikke si ting som gjør at vedkommende kan få et håp om at tingene kan komme på skinner igjen dersom du ikke ønsker det, du må være krystallklar!
Blackmore70
|